Tuesday, May 7, 2013

Kemenangan Barisan Nasional disebabkan "Black Magic"? #TolakPR

Seperti dijangka Barisan Nasional kembali diberi mandat selepas memenangi PRU13 yang baru berakhir semalam.Tapi seperti biasa juga suara-suara sumbang mula kedengaran terutamanya di laman media sosial.

Perkara yang paling hangat dicernakan oleh kilang fitnah Pakatan Rakyat ialah kejadian "blackout" yang dikatakan berlaku di beberapa pusat penjumlahan undi seluruh negara. Mengikut cerita hikayat ini, tiba-tiba angin bertiup kencang dan suasana gelap melanda ketika pengiraan undi dilakukan. Kemudian secara magis timbul beberapa kotak peti undi di hadapan petugas-petugas SPR.

Dalam masa yang sama juga para pemerhati "counting agents" dari semua parti terlibat yang ada di sana tiba-tiba seperti dipukau kerana tidak menyedari dari mana munculnya kotak ajaib tersebut. Mungkin pengarah Strategik Rafizi Ramli boleh bagi penerangan beserta bukti menggunakan "greenscreen" bagi menyokong khabar angin ini.

Saya nak kongsi screen print yang dikongsi oleh sahabat saya. Posting FB ini dibuat oleh seorang wartawan Oriental Daily yang berada di tempat penjumlahan undi Bentong. Wartawan yang Pro PR ini berkata beliau hairan apabila media sosial DAP mengumumkan kemenangan Wong Tuck walaupun pengiraan belum selesai.

Kemudian apabila Liow Tiong Lai diumumkan sebagai pemenang dengan majoriti yang tipis, tiba-tiba keluarlah hikayat "blackout". Sepantas kilat cerita palsu ini tersebar di dalam Media Sosial. Hebat juga permainan wayang opera mereka kali ini.Tapi nak tipu siapa? Gerakannya cukup tersusun sekali dan hari ini semua orang memperkatakannya.

Kalau betul BN boleh "kawtim" SPR, buatlah bagi menang 2/3 majoriti! Baru meletop!




"Although I look down and hated Barisan Nasional, but I am even more despise people who spread unsubstantiated remarks over the internet.

As one of those who stationed at Bentong constituency, I think I have the responsibility to tell everyone what actually happened.

1) It's only at 10.45 pm the polling station officially confirmed that Wong Tack has lost to Liow Tiong Lai. However, news on "Wong Tack defeats Liow Tiong Lai" had started to spread over the internet around 10 pm. In fact, at that time, Wong Tack was only leading by about 4,000 votes.

2) The headquarter of Bentong vote-counting centre has never had blackout!!!!
Please do not simply believe in news announced over the internet to an irrational extent. Over!!!"


No comments:

Post a Comment