Wednesday, May 8, 2013

Rakyat Malaysia Dihina Ketika Mengundi! #black505


Sikap paranoid yang ditanam pimpinan Pakatan Rakyat ke dalam hati dan sanubari penyokong tegar mereka sungguh menjengkelkan. Ini adalah rakaman yang diperolehi dari laman Youtube. Lihatlah betapa terhinanya rakyat Malaysia yang dituduh sebagai warga asing. Persoalannya, apakah hak mereka untuk meminta I.C rakyat lain? Hanya pihak berkuasa seperti Polis dan juga pegawai SPR sahaja yang berkuasa. Tindakan seperti ini bukan sahaja salah di sisi undang-undang, tetapi sungguh memalukan!

Mengikut tuduhan Anwar Ibrahim, ada 40,000 orang warga asing Bangladesh yang dibawa masuk untuk mengundi Barisan Nasional. Soalan mudah saya, berapa orang yang sudah ditangkap setakat ini oleh polis tidak bertauliah ini? Saya setuju dengan dakyah #black505. Insiden-insiden sebeginilah yang menjadikan tarikh 5.5.2013 sebagai detik hitam demokrasi negara kita!

Apakah perasaan anda sekiranya diperlakukan sebegini?



Siasatan yang menyeluruh harus dilakukan dan pihak yang membuat onar harus dihadap ke muka pengadilan. Biarlah ini dijadikan iktibar buat semua rakyat agar ambil langkah sederhana di dalam berpolitik. Jangan terlampau taksub sehingga sanggup menjadi alat untuk kelangsungan politik pemimpin anda.

@zulazry

P/S: Siapa yang rasis sekarang?

No comments:

Post a Comment